Chat parancsok
A Gates of Andaronban több lehetőséged is van más játékosokkal kommunikálni és információt cserélni. Az egyes kategóriák további felosztásával lehetséges, hogy megmaradjon az átláthatóság.
/mind szöveg: Az üzenetet mindenki megkapja az adott királyságban
/p szöveg, /party szöveg: Az üzenetet csak a csoporttagok kapják meg
/g szöveg, /b szöveg, /céh szöveg: Az üzenetet csak a céhtagok kapják meg
/f karakternév szöveg: Az üzenetet csak az a személy kapja meg, akinek a nevét megadtad
/n szöveg, /normal szöveg: Az üzenetet mindenki megkapja, viszont "normál" megjelöléssel és nem pirossal, mint a "/mind" parancsnál.
/c szöveg: Az üzenetet csak a csapat tagjai kapják meg
Chat ablak
A chat sorai alatt a következő fülek találhatók:
Minden, Normál, Suttogás, Csoport, Céh, Csapat
Minden: Ha ezt a fület választod, minden üzenet megjelenik a chaten. Ide tartozik a normál chat, a céhen vagy csoporton belüli üzenetek, a normál üzenetek, a suttogás, a csapat-üzenetek és az infók is (mekkora sérülést okoztál egy szörnynek, mennyi sérülést szerzett a saját karaktered, mennyi aranyat kaptál stb.)
Normál: Ha ezt a fület választod, csak a chat ablak fog látszani. A chat minden üzenetet megjelenít az adott királysággal kapcsolatban, a céhek, csoportok, csapatok üzeneteit, a normál üzeneteket és a suttogást.
Suttogás: Ha ezt a fület választod, kizárólag azok az üzenetek jelennek majd meg, amiket az ember a megadott karakternévnek küld paranccsal (vagy az üzenőn keresztül -> balklikk a névre -> suttogás), mint például a bizalmas választ.
Csoport: Ha ezt a fület választod, csak a csoporton belüli üzenetek jelennek meg (amennyiben tagja vagy egy csoportnak).
Céh: Ha ezt a fület választod, kizárólag a céhen belüli üzeneteket látod (amennyiben tagja vagy egy céhnek).
Csapat: Ha ezt a fület választod, csak a csapaton belüli üzenetek jelennek meg (amennyiben tagja vagy egy csapatnak).
Az egyes fülek elmozdíthatóak. Hogy ne kelljen a fülek között ide-oda váltogatni vagy például a chat követhetetlen lenne a sok infó miatt, lehetőséged van az ablakot felosztani. Kattints a lakat szimbólumra, így már mozgatni tudod a felületet. Aztán kattints a bal egérgombbal a fülre - amit át akarsz helyezni -, tartsd nyomva és húzd a fület máshová a képernyőn, például a képesség gyorsmenü fölé. Így oszthatóak szét a chat különböző ablakai.
A chat színei
Ha a "normál" nézetet választottad, különböző színeket láthatsz a chat ablakban (aszerint, hogy kinek akarsz írni). Üzenet mindenkinek (parancs: /mind szöveg) az adott királyságban ([minden] (Játékos neve) Szöveg), mindig piros
Alapesetben az üzenetek mindenkinek szólnak (parancs: /n Szöveg)[normal] (Játékos neve) Szöveg), mindig szürkésfehér
Ugyanebben a színárnyalatban jelennek meg azok az üzenetek, amiket egy játékosnak (parancs: /f játékosnév szöveg) suttogsz ([suttogás] (Játékos neve) Szöveg).
A csoporton belüli üzenetek (parancs: /p szöveg) mindig egy világoskék árnyalatban jelennek meg ([csoport] (játékosnév) szöveg).
A csapaton belüli üzenetek (parancs: /g szöveg vagy: /b szöveg) olívazöldek ([csapat] (játékosnév) szöveg).
A Gates of Andaronban több lehetőséged is van más játékosokkal kommunikálni és információt cserélni. Az egyes kategóriák további felosztásával lehetséges, hogy megmaradjon az átláthatóság.
/mind szöveg: Az üzenetet mindenki megkapja az adott királyságban
/p szöveg, /party szöveg: Az üzenetet csak a csoporttagok kapják meg
/g szöveg, /b szöveg, /céh szöveg: Az üzenetet csak a céhtagok kapják meg
/f karakternév szöveg: Az üzenetet csak az a személy kapja meg, akinek a nevét megadtad
/n szöveg, /normal szöveg: Az üzenetet mindenki megkapja, viszont "normál" megjelöléssel és nem pirossal, mint a "/mind" parancsnál.
/c szöveg: Az üzenetet csak a csapat tagjai kapják meg
Chat ablak
A chat sorai alatt a következő fülek találhatók:
Minden, Normál, Suttogás, Csoport, Céh, Csapat
Minden: Ha ezt a fület választod, minden üzenet megjelenik a chaten. Ide tartozik a normál chat, a céhen vagy csoporton belüli üzenetek, a normál üzenetek, a suttogás, a csapat-üzenetek és az infók is (mekkora sérülést okoztál egy szörnynek, mennyi sérülést szerzett a saját karaktered, mennyi aranyat kaptál stb.)
Normál: Ha ezt a fület választod, csak a chat ablak fog látszani. A chat minden üzenetet megjelenít az adott királysággal kapcsolatban, a céhek, csoportok, csapatok üzeneteit, a normál üzeneteket és a suttogást.
Suttogás: Ha ezt a fület választod, kizárólag azok az üzenetek jelennek majd meg, amiket az ember a megadott karakternévnek küld paranccsal (vagy az üzenőn keresztül -> balklikk a névre -> suttogás), mint például a bizalmas választ.
Csoport: Ha ezt a fület választod, csak a csoporton belüli üzenetek jelennek meg (amennyiben tagja vagy egy csoportnak).
Céh: Ha ezt a fület választod, kizárólag a céhen belüli üzeneteket látod (amennyiben tagja vagy egy céhnek).
Csapat: Ha ezt a fület választod, csak a csapaton belüli üzenetek jelennek meg (amennyiben tagja vagy egy csapatnak).
Az egyes fülek elmozdíthatóak. Hogy ne kelljen a fülek között ide-oda váltogatni vagy például a chat követhetetlen lenne a sok infó miatt, lehetőséged van az ablakot felosztani. Kattints a lakat szimbólumra, így már mozgatni tudod a felületet. Aztán kattints a bal egérgombbal a fülre - amit át akarsz helyezni -, tartsd nyomva és húzd a fület máshová a képernyőn, például a képesség gyorsmenü fölé. Így oszthatóak szét a chat különböző ablakai.
A chat színei
Ha a "normál" nézetet választottad, különböző színeket láthatsz a chat ablakban (aszerint, hogy kinek akarsz írni). Üzenet mindenkinek (parancs: /mind szöveg) az adott királyságban ([minden] (Játékos neve) Szöveg), mindig piros
Alapesetben az üzenetek mindenkinek szólnak (parancs: /n Szöveg)[normal] (Játékos neve) Szöveg), mindig szürkésfehér
Ugyanebben a színárnyalatban jelennek meg azok az üzenetek, amiket egy játékosnak (parancs: /f játékosnév szöveg) suttogsz ([suttogás] (Játékos neve) Szöveg).
A csoporton belüli üzenetek (parancs: /p szöveg) mindig egy világoskék árnyalatban jelennek meg ([csoport] (játékosnév) szöveg).
A csapaton belüli üzenetek (parancs: /g szöveg vagy: /b szöveg) olívazöldek ([csapat] (játékosnév) szöveg).
Az információk
Több fajtája is van az információknak, egyszer azok, amik a karakterre, a játékra vagy a csatákra vonatkoznak, aztán az esemény infók (operátor) és a "[segítség]". A karakter-, játék- és csata vonatkozású információk vagy a "minden" vagy az "info" füleken jelennek meg, hacsak az ablak nem lett elmozgatva. A következő színváltozatok és jelentések használatosak itt: Piros (Sérülés): Megmutatja mekkora sérülést okozott az ellenfél neked. Narancssárga (Tapasztalat): Megmutatja mennyi tapasztalati pontot szereztél. Rózsaszín (Képességek): Jegyezd fel, egy készséget fel kell tölteni vagy nem használható. A készség amivel elrejtheted magad nem használhatóha a cél túl közel van vagy nincs elég készség vagy rendszerpontod. Sárga (Sérülés): Megmutatja mekkora sérülést okoztál az ellenfelednek. Arany (Zsákmány/Üzenetek/Kapcsolat): Megmutatja, mennyi aranyat/ezüstöt/bronzot és/vagy milyen tárgyakat zsákmányolhatsz a fosztogatás során. Ugyanilyen színnel jelennek meg az olyan információk is mint "XYZ üzenetet küldött" vagy "az üzeneted sikeresen elküldve". Ha a barátlistádon vannak játékosok és éppen belépnek, akkor ugyanígy érkezik az üzenet "XYZ kapcsolódott". A barátlistádon szereplő játékosok kilépésekor ezzel a színnel jelenik meg az üzenet, hogy "XYZ bontotta a kapcsolatot". Ha befejezed a játékot, a karakterválasztásra lépsz vagy csatornát váltasz, itt jelenik meg az infó, hogy megszakítottad a kapcsolatot (8 másodperces visszaszámlálás). Türkiz (szint): Ha szintet lépsz, az infó világoszöld színt kap. Ha olyan területen vagy, ahol még van egy vagy több további játékos - attól függően, hogy a játékos a céhben, csoportban, csapatban vagy a barátlistádon található - és valamelyikük egy szinttel feljebb lép, az is megjelenik itt. Szürke: Ha a karakter meghal (kivéve párbajok) akkor szellem módba lép. A többi játékostól továbbra is megkapod az információkat, ha egy harcban vagy több játékossal (lényegtelen hogy csapatban, csoportban, céhben vagy, illetve barátok vagytok). adminisztrátori információ
A második fajtája az információknak az esemény infó. Ezek mindigzöldszínűek és alapértelmezésben a normál chat fölött balra találhatóak ([info] szöveg). További információk: Párbaj:
Ha egy játékost párbajra hívsz vagy téged hívnak ki, megjelenik az infó, hogy melyik két játékos ([info] (operátor) játékos1 játékos2) között zajlik a párbaj. Hóditó háború:
A visszaszámlálás (30/20/10/8/6/4/2 perc /60/50/40/30/20/10/8/6/4/2 másodperc) is ugyanígy, ebben az infóban jelenik meg. Ha sikeresen elintézed a kapuőröket és a kapu kinyílik, megjelenik az infó, hogy a kapu nyitva. Elintézed még a többi őrt és a patrónust, megjelenik az infó, hogy a területet sikeresen elfoglaltad és a patrónust elfogtad. 5 perccel a háború idejének lejárta előtt megjelenik a visszaszámlálás, ami arra figyelmeztet, hogy mennyi még a hátra lévő idő. Ezt követi az a jelentés, hogy a területfoglalás ideje lejárt és a harci területek státusza "barátságosra" állítódik (hogy az esetleges veszélyzónákból vissza lehessen vonulni), amíg megérkezik a következő jelentés, hogy a státusz "normál" lett (például a járőrök a kapu előtt újra megfognak, ha látótávolságban vagy és az adott terület még nincs elfoglalva). Fejlesztés:
Lehetséges a tárgyakat fejleszteni. Ha sikerül (!) a tárgyat legalább +5 szinttel, egy felirat megjelenik. Ez az adott királyságban látszik, hogy ki mikor fejlesztett tárgyat.